Home / Zabava / Čekati da se motor zagrije na leru ili odmah krenuti? Sve što ste znali zaboravite, Samo je jedan odgovor tačan, a mnoge će ostavit bezz texta

Čekati da se motor zagrije na leru ili odmah krenuti? Sve što ste znali zaboravite, Samo je jedan odgovor tačan, a mnoge će ostavit bezz texta

Suprotno uvreženom mišljenju da je dobro nakon paljenja motora zimi “pustiti ga da se malo zagreje”, takva je praksa potpuno pogrešna jer skraćuje vek motora automobila! Iznenađeni? Ne biste trebali da budete… Naime, premda se taj ritual održao sve do danas kroz generacije vozača, naših očeva i dedova, taj šoferski postulat o zagrevanju motora na mestu pre kretanja danas više ne vredi.

 

Kad ujutro oko nule ili na debelom minusu sedamo u ledeni automobil nema potrebe naš smrznuti motor zagrevati na mestu. Razlog: takva praksa može ukloniti ulje sa zida cilindara što vodi do habanja i uz to, ostaviti motor upaljenim i čekati kako bi se podigla radna temperatura samo troši gorivo.

NAJCITANIJE  MISLILA SAM DA ME MUŽ VARA SA KOLEGINICOM SA POSLA Kada sam saznala pravu istinu, nisam mogla da dođem sebi danima!

Zagrevanje motora na mestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i delovi više habaju. U praznom hodu rad motora sagori manje goriva nego u vožnji, oslobađa se manja količina toplotne energije, a rad u leru zbog lošijeg procesa sagorevanja goriva dovodi do toga da se nesagoreno gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.

Današnje nove generacije motora imaju senzore koji otkrivaju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi “prekovremeno” kako bi se dosegla barem 4 stepena, a ako se odmah krene, svi delovi motora počinju da se ravnomernije zagrevaju nego u praznom hodu. Tada se i dostizanje radne optimalne temperature tokom ravnomernijeg opterećenja odvija brže jer je i podmazivanje motora efikasnije koje je na kritičnijoj tački baš u tim prvim minutama rada.

NAJCITANIJE  Ovu Srpkinju su svi osudili: UDVARAO JOJ SE ZAUZET DEČKO, A ONDA JE ZBOG OVOGA IZAZVALA HAOS NA INTERNETU

Ipak i dalje ostaje pitanje, zašto se praksa zagrevanja motora na mestu zimi zadržala do danas? Nije ni to potpuno pogrešno, naprotiv. No, ne za automobile novijih generacija. Kod automobila starih dvadesetak godina i više, uvreženo mišljenje da je dobro nakon paljenja motora zimi ostaviti nekoliko minuta da radi kako bi se zagrejao i dalje vredi. Kod starijih automobila čak je preporučljivo ostaviti ga da se zagreje mirno na mestu, a kada se krene na vožnju poželjno se držati manjih brzina i obrtaja sredine skale, pa kada motor dostigne radnu temperaturu možete početi da vozite u višim obrtajima.

NAJCITANIJE  POTVRĐENA TUŽNA VIJEST: Lijepa voditeljica Zvezda Granda Sanja Kužet (33)

(Kurir.rs / Autoklub)

Check Also

Policija pojacava kontrole Ukoliko ovo imate na kolima nagrabusili ste!

Saobraćajna policija započela je provere na drumovima širom BALKANA! Šta on zna ko je kraljevske …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!